Onu Fransa’nın Brest şehri, Maastricht ve Atina kontrol merkezleri izledi.
Aynı raporda, Avrupa’da son beş yılda ilk kez, ortalama günlük trafiğin günde 31,000 uçuşu aştığını, bunun Temmuz 2014’le karşılaştırıldığında % 2.1’lik bir artış olduğu ifade edildi.
Raporda, hem İstanbul havaalanları Atatürk ve Sabiha Gökçen’de tekrarlanan kapasite sorunlarının, Temmuz’daki Hava Trafik Akışı Yönetimi (ATFM) gecikmelerinin toplamının % 12.8’i olarak hesaplandığını, yoğun trafik yükünün Yunanistan ve Kıbrıs’ta önemli gecikmelerde istihdamla ilgili olduğu vurgulandı.
Mevsimle ilgili havanın, özellikle Avrupa’nın kuzeybatısında bu sorunlara eklendiğini, Temmuz 2015’teki gecikmelerin, Temmuz 2014’le karşılaştırıldığında % 37.1’i aşmakla sonuçlandığını belirtildi. Geri dönüş Hava Trafik Akışı Yönetimi’ndeki gecikmelerin % 29.8’i bulduğu ATFM havaalanı gecikmelerinin de % 51.4 arttığı hesaplandı.
Kıbrıs’la ilgili olarak Eurocontrol raporunda, aşırı trafik büyümesi ve kapasitesi veya istihdam sorunlarının önemli gecikmelere neden olduğu kaydedildi. Raporda, “Lefkoşa bölgesi kontrol merkezindeki gelişmenin de gecikmelere neden oldu” denildi.
Kıbrıs üzerindeki gidişlerdeki gecikmelerde Temmuz’da ortalama uçuş başına 2.89 dakikada kaldı, Haziran ayında da 3.69 olarak saptandı.
Toplamda, Temmuz ayında ortalama günlük gecikmeler Sabiha Gökçen için 6.074 dakika, Brest için 5,080, Maastricht için 4,414 dakika ve Atina için 4,044 dakika olarak tespit edildi. Lefkoşa 3,039 dakika ile 7’inci sırada yer alırken İstanbul Atatürk Havaalanı, Barcelona, Amsterdam ve Londra gibi hava kontrol merkezleri daha alt sıralarda yer aldı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder