Korkut, Hedeflerinin 2023`te toplam ihracatı 10 milyar dolara, pazar büyüklüğünü 30 milyar dolara, kişi başı tüketimi ise 300 doların üzerine taşımak olduğunu belirtti.
Ambalaj Sanayicileri Derneği’nin her yıl geleneksel olarak düzenlediği ve Türkiye ambalaj sanayini buluşturan iftar daveti, pazar büyüklüğü 20 milyar dolara ulaşan sektör temsilcilerini ve stratejik paydaşlarını bir araya getirdi. ASD Yönetim Kurulu Başkanı Sadettin Korkut`un açılış konuşması yaptığı davette yeni katılan üyelere plaketleri verildi. İftarda sanatçı Ayhan Sicimoğlu da `Dünya İnsanı Olmak` başlıklı bir konuşma yaptı.
Sektörü değerlendiren Ambalaj Sanayicileri Yönetim Kurulu Başkanı Sadettin Korkut, ambalaja olan talebin dünyayla birlikte Türkiye’de de giderek arttığını belirterek, “20 milyar dolarlık Türkiye Ambalaj Sanayi, yaklaşık 300 milyar dolarlık bir ekonomik büyüklüğü etkiliyoruz. Ambalaj bir ürünün giysisidir. Ürününüz ne kadar iyi olursa olsun giysisi iyi değilse onu kimse beğenmeyecektir. Dolayısıyla satmanız da zor olacaktır. Ambalaj, ürünü tüketiciye en ekonomik yolla ulaştırır, korur, depolama kolaylığı yaratır. Ürün hakkında bilgi verir. Seçim ve kullanım kolaylığı sağlar” dedi.
ASD olarak hedeflerinin 2023’te toplam ihracatı 10 milyar dolara, pazar büyüklüğünü 30 milyar dolara, kişi başı tüketimi ise 300 doların üzerine taşımak olduğunu belirten Korkut, Türkiye’nin, imalat sanayindeki büyümeye cevap verebilecek üretim altyapısına sahip olduklarını söyledi. Hızlı kentleşme, nüfus artışı, yaşam standartlarının yükselmesi, kadınların iş hayatına katılımı, tüketim alışkanlıklarındaki değişim ve talep artışının yansıra alışveriş merkezlerinin yaygınlaşması, perakende alışveriş eğiliminin artması, ihracattaki tırmanışı gibi nedenlerin de sektörün hızlı gelişmesini tetiklediğini belirtti.
Toplantıda yılın ilk 3 ayına ait ihracat-ithalat rakamları da değerlendirildi. Türkiye’nin dış ticaret açığı vermeyen ender sektörlerinden ambalaj sanayi, 2015’te de cari açığa katkı sağlama yolunda ilerliyor. Bu yılın ilk 3 ayına ait ihracat-ithalat rakamlarına göre, sektörün dış ticaret fazlası yüzde 23 artışla 82 milyon dolara ulaştı.
Sektör, 2014 yılının ilk 3 ayında 329 bin 830 ton olan ambalaj ihracatını, 2015’in aynı döneminde yüzde 10 artırarak 362 bin 598 tona çıkardı ve 858 milyon dolar ihracat geliri elde etti.
Ambalaj türlerine göre değerlendirildiğinde ilk sırayı yaklaşık 590 milyon dolarlık ihracatla plastik ambalaj aldı. Onu yaklaşık 174 milyon dolarlık ihracatla kağıt/karton, 80 milyon dolarla metal, 7,5 milyon dolarla ahşap, 6,3 milyon dolarla cam ambalaj sektörleri izledi. Genel toplamda ihracatta plastik ambalajın payı yüzde 69, kağıt/karton ambalajın yüzde 20 oldu.
Sektör bu dönemde en fazla ihracatı sırasıyla 65.8 milyon dolarla Almanya’ya, 56.8 milyon dolarla İngiltere’ye, 55.8 milyon dolarla Irak’a, 41.6 milyon dolarla Fransa’ya yaptı. İthalatta da dengeli bir tablo ortaya çıktı. Geçen yılın ilk çeyreğinde 462 bin 796 ton olan ambalaj ithalatı bu yıl 455 bin 820 tona geriledi. Değer olarak ise yüzde 10 azalmayla 860.4 milyon dolardan 776.8 milyon dolara indi. Bu düşüşle sektör, yaklaşık 82 milyon dolar dış ticaret fazlası verdi. Ambalaj ithalatında ilk sıralarda 144 milyon dolarda Almanya, 108.2 milyon dolarla Çin, 82.7 milyon dolarla ABD, 69.5 milyon dolarla İtalya yer aldı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder