Üreticinin geçen ay toparlanan talebe paralel olarak fiyat artışları elde ettiği Hindistan pazarında da yeni teklifleri değişmedi. Oyuncular ülkedeki talebin azalmasını beklerken, artış eğilimi de böylelikle sekteye uğramış oldu.
Tayvanlı üreticiden bir kaynak, “Muson sezonunun sonuna gelinmesiyle Hindistan’da talep iyileşmiş ve bu sayede Ekim’de ufak artışlar elde edebilmiştik. Ancak, yaklaşan Diwali tatili nedeniyle Kasım sonuna kadar talebin toparlanmasını beklemiyoruz. Bu nedenle, Ekim ayı tekliflerimizi Eylül’e kıyasla değiştirmeme kararı aldık,” dedi. Kaynak, ayrıca ABD’de 2009’dan bu yana en düşük seviyelerde işlem gören spot etilen fiyatlarına dikkat çekti ve bu durumun PVC üzerinde baskı kurabileceğine değindi.
Hintli bir tüccar ise Tayvanlı üreticinin fiyat değiştirmeme kararını, Çin mallarını Hindistan pazarından uzak tutmak için yapılmış bir hamle olarak yorumladı. İkinci bir tüccar da aynı noktaya işaret ederek, “Çin malı ithalatlarının %90’ı Hindistan’ın kuzeyine gidiyor. Bu bölgedeki borucuların, Çin menşesini tercih ettikleri biliniyor,”dedi.
Diğer oyuncular da Diwali tatillerinin öncesinde pazarın yavaşladığını teyit etti. Ülkenin farklı yerlerinde bu tatilin 10 Kasım ve 25 Kasım arasında kutlandığı bildiriliyor. Nakit akışındaki kısıtlamaların da ticari faaliyetleri yavaşlattığı ve bunun Tayvanlı üreticiyi dahi ödeme koşullarında daha esnek olmaya ittiğini belirtiliyor.
Yine Hindistan merkezli başka bir tüccar, PVC’nin son 15 yılın en kötü performansını sergilediği görüşünde. “Ekonomi ve inşaat sektöründeki yavaşlama, PVC talebini yukarı çekmezken; El Nino kaynaklı kuraklık da Hindistan’daki çiftçileri olumsuz etkiledi. Bu nedenle ithal PVC tedarikçilerinin Kasım ayı için yüksek siparişler elde edebileceğini düşünmüyoruz,” şeklinde konuştu.
Kaynak: Chemorbis
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder