16 Haziran 2015 Salı

Geri Dönüşüm Her Alanda Olmalı

Net Plasmak'ın Genel Koordinatörü Serkan Ulusan ile 11. kez gerçekleştirilen REW Fuarında söyleşi yaptık. Ulusan geri dönüşümün sadece plastikte değil, her alanda olmasının gerekliliği hakkında tavsiyelerde bulundu.

-Kendinizi tanıtabilir misiniz?
1985, İstanbul doğumluyum. Orta okulu ve liseyi Şişli Terakki Vakfı Okulları'nda okudum. Yeditepe Üniversitesi'nde, Endüstri Bilimleri ve Tasarımı bölümünü bitirdim. Sonra, baba mesleği olan plastik geri dönüşümü makinelerinin üretim  firması olanNet Plasmak'ın başına geldim. Şu an babamla beraber bu işi yürütüyoruz. İlk başta babamın yurtiçinde ve yurtdışında yetişemediği işlere baktım. İş beni artık babamın önüne geçirdi. İkimizde şu anda birbirimizden bağımsız olarak kendi müşterilerimizi buluyoruz. Bu işin kimyasını çok iyi biliyoruz, ben de bu işin içinde büyüdüm.  Artık daha da iyiye gitmek için uğraşıyorum, bu işin sonu yok tabi ki.
-Net Plasmak Ne yapar?
Bizim işimiz plastik geri dönüşüm makineleri. Plastik geri dönüşüm tesisleri kuruyoruz. 5 senedir lastik geri dönüşümü yapmaya başladık ve bununla ilgili çok önemli yol kat ettik. Suudi Arabistan Ordusu, Bağdat ve Erbil'de geçtiğimiz senelerde 3 büyük hat kurduk. Türkiye'de pet geri dönüşüm ile ilgili olan 25 tesisin 10'unu biz kurduk. Lastik geri dönüşümü Türkiye'de çok yeni bir sektör. İşimizde oldukça iddialıyız.
-REW Fuarı'na her yıl katılıyor musunuz?
REW Fuarı'nın kurucu üyelerindeniz. 11 senedir düzenleniyor. Sadece 1 fuara katılmadık.
-REW Fuarı'nın katılımının az olmasının resmi açılışın olmaması ile bir ilgili olabilir mi?
REW Fuarı sektörün geneline hakim bir fuar değil. Burada genelde firmalar olmak için varlar. Bizimde burada olma amacımız buna çok yakın. Ziyaretçi olayından oldukça rahatsızız. REW bir geri dönüşüm fuarı ve biz burada kesinlikle olmalıyız.
Son olarak okuyucularımıza vermek istediğiniz bir mesaj var mı?
Biz geri dönüşüm makinelerimiz ile maddi açıdan kazanım sağlarken doğa içinde geleceğimize bir yatırım yapıyoruz. Bu bizi çok mutlu ediyor. Tavsiyem, herkes bir an önce geri dönüşüme gerekli önemi vermelidir. Sadece plastikte değil, her alanda geri dönüşüme önem vermeliler. İlk olarak evlerimizden başlayabiliriz. Ambalaj atığımızı ayrı yere, evsel atığı ayrı yere... Böylece ülkemiz için kolayca hammaddeye dönüşsün.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder