PVC üzerine üretim yapan Bildem Plastik, birçok ülkeye ürün ihraç etmenin yanında, yaklaşık 44 ile ürün gönderiyor. Bildem Plastik’in Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ahmet Yasin Bilen ile Bildem Plastik’e dair her şey sizlerle…
Bildem Plastik’in kuruluş hikâyesini anlatabilir misiniz?
Babam ve amcam, o yıllardaki ortaklarının panjur işi yapmasından ve Türkiye’de o zamanlar bu işi yapan sadece iki firma olmasından dolayı üçüncü firma olmaya karar vermişler. Bu bağlamda 1992 yılında Selçuklu Sanayi’de, Bildem Plastik’i kurarak PVC Panjur sektöründe hizmet vermeye başlamışlar. Bildem Plastik olarak PVC Panjur, PVC perde sistemleri, pencere-kapı aksesuarları yan ürünleri, 60*60 PVC panel sistemleri, lambiri iç dekorasyon, perde ray sistemleri üretimi yapıyoruz. İmalat ve toptan olarak faaliyet gösteriyoruz.
İş yaşamınızdaki öncelikleriniz ve ilkeleriniz neler?
Kaliteden ödün vermeden yaptığımız işi geliştirerek, her geçen gün daha çok büyüyerek önceliğimizdir. Müşterilerimizin sıkıntılarını sıkıntı yaparak anında çözüm noktasında çalışmak ilkelerimiz arasındadır. Türkiye’de sektör anlamında öne çıkan ikinci firmayız.
Sizi sektördeki diğer rakiplerinizden farklı kılan nedir?
Satışla bizzat kendim ilgileniyorum. Müşterilerin piyasadaki sıkıntılarını hemen çözerek onlarla birlikte ortak hareket ediyoruz. Satış noktasında müşterilerimizle aile gibi çalışmamız en büyük artımız. Konya’da bir numara olduğumuzu düşünüyorum.
Yurt dışına ihracat yapıyor musunuz? Bunlar hangi ülkeler?
Evet yapıyoruz. Türkmenistan, Irak, Gürcistan başta olmak üzere birçok ülkeye yapıyoruz. Türkiye’de de 44 ile ürün gönderiyoruz.
Üretimlerinizin içerisinde size özgü bir ürün var mı?
“Bal Petekli Kapı Lambirisi” dediğimiz ürünü ilk üreten biziz. Daha dayanıklı bir ürün...
En çok ilgi gören ürününüz hangisi?
Genel olarak en çok tavan ve duvar lambirimiz ilgi görüyor. Konya ve çevresinde ise perde rayı olarak iyiyizdir.
Türkiye’de aile şirketi olmak zordur. Kurumsallaşmanın en büyük engelidir. Siz bunun zorluklarını yaşadınız mı? Yaşıyor musunuz?
Kurumsal şirketlerdeki en büyük sıkıntı altın üste ulaşmasının zor olmasından dolayı müşterilerin de anında cevap noktasında sıkıntı yaşaması. Bizim sektörümüzde de anında çözüm çok çok önemli olduğundan, bunu bir sıkıntı olarak değil de tam tersi avantaj olarak görüyoruz. Elbette ki kurumsallaşamayan aile şirketleri sonradan sıkıntı yaşıyor. Bana göre kurumsallık takip etmekten geçer. Herkes görevini üstlenirse sorun çıkmaz. Konya’nın kurumsallaşmada problem yaşamasının en büyük nedeni baştaki kişinin marka olmayı istememesidir. Mevcudu koruyup azla geçinmek istemelerinden kaynaklı bir durum... Hâlbuki teknolojiye ayak uydurup sürekli kendinizi yenilemeniz gerekiyor. Eğer Konya’mızdaki aile şirketleri konumunu bilseler, ne kadar iyi yerlerde olduklarını görseler kurumsallaşma problemi çözülür.
Bu sektörde Türkiye genelinde Konya’nın payı nedir?
Konya’nın bu sektördeki payı çok büyük... PVC sektöründe Pakpen ve Kompen markalarını çıkartan bir şehiriz.
Sektörünüzün 2014 genel değerlendirmesini yapabilir misiniz?
2014 sektörümüz açısından iyi geçti, hedeflerimize ulaştık. PVC sektörü her geçen gün büyüyor, bizler de büyüyoruz. Merdiven altı firmaların çoğalması sektörü daraltıyor. Çin ile rekabet ettiğimiz için kendimizi geliştirmezsek ülkelere ihracat yapamıyoruz.
En büyük hedefiniz nedir?
Türkiye’de bir numara olmak... 81 ilin hepsinde bayilik oluşturmak.
Son katıldığınız 2015 İstanbul Kapı, Pencere ve Cam Fuarı firmanın tanıtım hususunda fayda sağladı mı?
İç piyasadaki müşterilerimizle görüşme imkânı sağladı. Dış piyasadaki müşterilerle de bizi tanıştırdı.
Üye olduğunuz sivil toplum kuruluşu var mı?
ASKON’a üyeyim.
ASKON ile tanıştıktan sonra hayatınızda ne gibi değişiklikler oldu?
En başta çevrem genişledi. İş dünyasının bir araya gelerek ortak paydada birleşmesi açısından ASKON çok başarılı. Bu sayede sorunlara ortak çözüm bulabiliyoruz. Aynı sektördeki insanlar birbirlerini rakip olarak gördüğünden, bir araya gelemediği için farklı sektörleri bir araya getirerek çözüm bulmak daha makul.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder